Sporten in de kou

kou

Het menselijke lichaam wil van nature de interne omstandigheden constant houden. Het lichaam draagt zorg voor een evenwicht tussen de warmteafgifte en de warmteopname. Toch is dit ten gevolge van externe omstandigheden niet altijd mogelijk. Denk hierbij aan temperatuur, luchtvochtigheid en windomstandigheden.

Het menselijke lichaam wil van nature de interne omstandigheden constant houden. Het lichaam draagt zorg voor een evenwicht tussen de warmteafgifte en de warmteopname. Toch is dit ten gevolge van externe omstandigheden niet altij mogelijk. Denk hierbij aan temperatuur, luchtvochtigheid en windomstandigheden.

Wanneer je je gaat inspannen onder dergelijke omstandigheden, is het goed een aantal zaken in de gaten te houden om het evenwicht te kunnen handhaven.

Sporten in de kou.
Mocht je gaan sporten in de kou, dan is het van belang dat je je goed aankleedt. Bescherm de lichaamsdelen die met de buitenlucht in aanraking komen extra tegen afkoeling en bevriezing. Draag bijvoorbeeld een muts om afkoeling van het hoofd te voorkomen, aangezien ons lichaam de meeste warmte afgeeft bij het hoofd. Smeer de lippen eventueel in met vaseline. Bescherm de vingers door het dragen van thermische handschoenen of wanten. Echter, zorg ervoor dat je niet te veel kleren aan hebt. In dat geval begin je namelijk overmatig te zweten en als dat zweet door de kleding heen komt, zal het lichaam door de verdamping van dit zweet snel afkoelen.

Sporten in de wind.
Wind is eveneens bepalend voor de mate van afkoeling. Het zorgt voor warmteverlies door stroming en geleiding. Het is daarom handig om tegen de wind in te beginnen als je gaat hardlopen of wielrennen. Als je dan op de terugweg warm en bezweet bent, koel je bij wind mee minder af.

Prijzen Fitness op maat 2018

  • 1x per week trainen per maand € 42,50
  • Onbeperkt trainen per maand € 57,50
  • 10 Rittenkaart ( PT) € 400-,
  • Medische Fitness (onbeperkt via fysiotherapeut) p/m € 52,50
  • Gezondheidstest leden € 25,-
  • Gezondheidstest niet leden eenmalig € 50,-
  • Privetraining (1 op 1) vanaf € 45,- per uur
  • Bedrijfs testen: Bij fitness op maat of op locatie info via mail en/of telefoon.
  • Jaarkaart in overleg 10 % korting ( in 1x te voldoen)
  • Losse les 15 euro

Het lidmaatschap is per maand met één maand opzegtermijn.
Prijzen per 1 juni 2018
 

Trainingsprogramma op maat

De juiste techniek voor een optimaal resultaat:

  • Het aantal oefeningen per training;
  • Het aantal herhalingen per oefening;
  • Het tempo van de oefeningen;
  • Het te gebruiken gewicht per oefening (indien van toepassing);
  • Het aanpassen en/of opbouwen van de verschillende oefeningen.